خرید سرور HPE ProLiant ML350 G10 | اچ پی تایم

قیمت:

174,500,000 تومان220,000,000 تومان

مدل : HP ML350 Gen10
نوع شاسی : تاور – کیسی
تعداد پاور : 2 عدد
تعداد فن : کیت کامل
تعداد هیت سینک : 2 عدد
مدل پردازنده : با مشتری
میزان رم : بر اساس انتخاب
نوع RAM پشتیبانی شده : DDR4
باس رمهای پشتیبانی شده: 2666/2933
گارانتی : 4 ماه گارانتی تعویض
نوع محصول : استوک ( دست دوم )

توضیحات

خرید سرور HP ML350 G10 : 

اگر با سرورهای رکمونت مثل سرور HP DL380 G10 آشنا هستید، این سرور هم مشخصات تقریبا مشابهی با آن دارد اما تفاوت عمده ای که داره، نوع ساختار فیزیکی اون هستش که بصورت کیس یا اصطلاحا تاور هستش. معمولا زمانی از سرور HP ML350 G10 استفاده میکنیم که نیاز به یک سرور قدرتمند داریم اما فضای رک و اتاق سرور در محل یا سازمان وجود ندارد و یا امکان استقرار آن در رک وجود ندارد. در کل سرورهای تاور بیشتر برای مکانهایی که اتاق سرور و رک ندارن مورد استفاده قرار میگیره، اما خب معمولا سرورهای خیلی جمع و جور و اقتصادی هستن مثل سرور ML30 G10 یا سرور ML110 G10 اچ پی، اما این سرور هم قدرتمنده و هم بصورت تاور طراحی شده.

سرور ML350 G10 اچ پی دارای 2 سوکت CPU هستش و 12 اسلات رم از نوع DDR4 به ازای هر CPU در اختیار ما قرار میده، یعنی در مجموع 24 اسلات RAM داریم. اگر قصد خرید سرور HP قدرتمند رو دارید اما اتاق سرور و تجهیزات رک و … ندارید میتوانید از سرور HP ML350 G10 استفاده کنید. یک نکته ای هم که وجود داره قیمت سرور HP معمولا در سرورهای تاور کمی بیشتر از سرورهای رکمونت است.

 

مشخصات ظاهری سرور (نمای جلویی) : 

در ابتدا یک نکته ای رو بگم که این سرور رو بصورت افقی گاها مورد استفاده قرار میدن و داخل رک قرار میدن، که خب با توجه به موجود بودن نوع رکمونت این سرور که در پاراگراف قبلی مدلش رو ذکر کردم، من واقعا هنوز دلیل این رو قاطعانه متوجه نشدم که چرا گاها از سرور ML350 G10 بصورت رکمونت استفاده میکنن و سرور DL380 G10 که مدل مشابه همین سرور هستش و فقط بصورت رکمونت طراحی شده رو استفاده نمیکنن. البته یک دلیل که به ذهنم میرسه میتونه اسلاتهای PCI سرور ML350 G10 باشه که فضای بیشتری وجود داره و ما میتونیم از انواع کارتهای گرافیک روی این سرور استفاده کنیم اما برای استفاده از خیلی از کارتهای گرافیک روی سرور DL380 G10 ما معمولا محدودیت فضا داریم. شاید دلیل همین باشه ….

 

بررسی پنل جلویی سرور ML350 G10 اچ پی

 

1- دکمه خاموش/روشن و StandBy کردن سرور هستش، این دکمه داخلش یک چراغ led داره که رنگ این چراغ نشون دهنده وضعیت روشن/خاموش بودن سرور هستش.

2- باکس هارد شماره 1 هستش که در مدل SFF این باکس 8 عدد هارد یا SSD از نوع SAS/SATA رو میتونه داخل خودش جا بده.

3- یک لیست کشویی هستش که بصورت کشویی بیرون کشیده میشه و روی این لیبل معمولا مشخصاتی از سریال سرور و یا مشخصات ورود به iLO سرور نوشته شده.

4- باکس هارد شماره 2 هستش که در مدل SFF مثل تصویر بالا میتونه 8 عدد هارد یا SSD با فرم فکتور 2.5 اینچی رو توی خودش جا بده

5- باکس هارد شماره 3 هستش که در مدل SFF مثل باکس شماره 1 و 2 عمل میکنه و در مجموع این سرور میتونه تا 24SFF ارتقا پیدا کنه در صورت نصب هر 3 باکس هارد. نکته ای که وجود داره این باکس شماره 3 یا همون Bay3 بصورت پیشفرض روی سرور وجود داره و باکس 1 و 2 بصورت اختیاری در صورت لزوم میتونن اضافه بشن.

6- پورت سرویس iLO

7- دو عدد پورت USB 3.0

8- چراغ یا دکمه UID هستش ، ما قبلا یک مقاله در این خصوص منتشر کردیم اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید به مقاله چراغ UID در سرور اچ پی سر بزنید.

9- چراغ وضعیت پورت شبکه سرور

10 – چراغ سلامت یا چراغ Health در سرور اچ پی، در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید به مقاله چراغ Health در سرور اچ پی مراجعه کنید.

 

توضیحات تکمیلی

انتخاب کانفیگ

کانفیگ پایه, کانفیگ متوسط, کانفیگ حرفه ای, کانفیگ استوریج بیس, کانفیگ گرافیک بیس

نسل

Gen 10

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “HPE ProLiant ML350 G10 Server”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *